BRONISŁAW MALINOWSKI - NASZ PATRON

PATRIOTYZM i tradycja

dostrzegam i pomagam

sport naszą pasją

nowoczesne technologie w nauczaniu

Realizujemy projekty edukacyjne

W mijającym roku szkolnym chętni uczniowie z klasy III, uczestniczyli w dodatkowych zajęciach z psychologiem szkolnym. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję rozwijać swoje kompetencje emocjonalne oraz społeczne, wykonując prace plastyczne i grupowe, a także uczestnicząc w grach i zabawach zespołowych. Zajęcia rozpoczęliśmy od przygotowania Kalendarza Adwentowego dla Przedszkolaków z różnymi zadaniami. Ten projekt wymagał od uczniów kreatywności, a także umiejętności współpracy. Przed feriami dzieci tworzyły swoje „Słoiki wdzięczności”, do których następnie wrzucali karteczki, na których zapisywali to, za co byli wdzięczni danego dnia. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, dzieci miały za zadanie stworzyć w grupach tzw. „Sieć możliwości”, w której umieszczali swoje pomysły na to, jak można spędzać czas bez Internetu. Następnie prezentowali swoje pomysły na forum. Każde zajęcia zaczynaliśmy od tzw. „rundki”, podczas której każdy po kolei mówił, jak się czuje danego dnia. Dzieci bardzo chętnie opowiadały o swoim samopoczuciu i dzieliły się z innymi swoimi przemyśleniami. początkowo wykorzystywaliśmy do tego skalę 1-10, a później własnoręcznie wykonane emocjometry. Gdy pogoda na dworze dopisała, przenieśliśmy się na boisko szkolne, na którym dzieci rysowały, jak ich zdaniem wyglądają dane emocje. Podczas przedostatnich zajęć wybuchł wulkan złości. Ten eksperyment miał pokazać dzieciom, jak ważne jest mówienie o swoich emocjach i rozładowywanie ich. Dzieci tworzyły wtedy także tremometr złości, na którym umieszczali sytuacje, które powodują u nich złość. Ostatnie zajęcia poświęciliśmy na podsumowanie. To tylko część zadań jakie realizowaliśmy na tych zajęciach. Zachęcam do obejrzenia filmu podsumowujacego naszą pracę.

szczesliwego

Dodaj nagwek

Dla ósmoklasistów, wielkimi krokami zbliża się czas wyboru szkoły ponadpodstawowej. Aby umożliwić uczniom lepsze zapoznanie się z placówkami i ich ofertami edukacyjnymi, niektóre szkoły organizują tzw. drzwi otwarte. Jest to dobra okazja do zapoznania się z profilami i klasami jakie oferują szkoły oraz do porozmawiania z innymi uczniami czy nauczycielami. Uczestnicząc w drzwiach otwartych, można również zwiedzić szkołę. Poniżej zamieszczamy plakaty promujące drzwi otwarte, które organizowane będą w pobliskich szkołach ponadpodstawowych. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą szkół zamieszczoną na plakatach oraz na stronach internetowych.

Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach

https://zs3.szkola.pl/rekrutacja-2324.html

I Liceum Ogólnokształcące im. ks. Piotra Skargi w Szamotułach

http://www.skarga-szamotuly.edu.pl/o-szkole/rekrutacja/

Zespół Szkół im. gen. Tadeusza Kutrzeby w Obornikach

http://zsoborniki.szkolnastrona.pl/p,7,rekrutacja

Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Obornikach

https://lo-oborniki.info/rekrutacja.html

Zespół Szkół im. Adama Mickiewicza w Objezierzu

http://www.zs.objezierze.pl/rekrutacja.htm 

 

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkole, kierowana jest nie tylko do uczniów, ale także do rodziców. Serdecznie zachęcamy do kontaktu przez e-dziennik, ale także do spotkań indywidualnych w szkole. Na grafikach poniżej zostały umieszczone godziny pracy naszych specjalistów. Z uwagi na prowadzenie zajęć, prosimy o wcześniejsze umawianie się za pośrednicwtem e-dziennika.

5

 

Ferie dobiegły już końca i wszyscy musieliśmy wrócić do codziennej rzeczywistości. O to, aby zimowa przerwa od szkoły minęła wszystkim uczniom naszej szkoły bezpiecznie, zadbali policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Obornikach. Odwiedzili nas przed feriami i przeprowadzili pogadankę na temat bezpiecznych zabaw zimowych oraz zachowania się na drodze. Policjanci przypomnieli także dzieciom numery alarmowe. Uczniowie starszych klas, wysłuchali ważnych informacji na temat bezpiecznego korzystania z internetu oraz skutków hejtu. Policjanci przypomnieli też jak szkodliwe i ryzykowne jest sięganie po używki.

Drugi tydzień nowego roku na pewno na długo pozostanie w pamięci klasy VI, a to wszystko za sprawą pobytu w Regionalnym Centrum Profilaktyki Uzależnień dla Dzieci i Młodzieży w Rogoźnie. W dniach od 8 do 12 stycznia, uczniowie klasy VI uczestniczyli w turnusie profilaktycznym, podczas którego uczestniczyli w różnego rodzaju zajęciach prowadzonych przez kadrę centrum. Dotyczyły ono szeroko rozumianej profilaktyki uzależnień od środków psychoaktywnych, komputera i Internetu. Uzależnienia często są wynikiem nieprawidłowych sposobów radzenia sobie z różnego rodzaju życiowymi trudnościami, na przykład sięgając po alkohol próbujemy regulować swoje emocje, z nadzieją, że przyniesie on ukojenie. Używki czy Internet to bardzo dostępne, ale niestety bardzo szkodliwe formy, dlatego tak ważne jest, aby wykształcić inne bardziej adaptacyjne metody radzenia sobie ze stresem. Do takich sposobów można zaliczyć na przykład sięganie po wsparcie innych osób, do czego z całą pewnością pożyteczne okażą się wszelkie umiejętności społeczne. Nasi uczniowie mieli okazję trenować je podczas warsztatów. Rozwijali umiejętność komunikacji, autoprezentacji, asertywności, funkcjonowania w grupie oraz rozwiązywania konfliktów, a także uczyli się tolerancyjnej postawy. Zdobyte podczas zajęć umiejętności, mieli okazję trenować podczas wieczornych zabaw integracyjnych, takich jak „Koło Fortuny”, „Milionerzy” czy „Jaka to melodia”. Dobrą formą radzenia sobie z trudnościami jest także realizacja pasji. Podczas pobytu w centrum, nasi uczniowie mieli okaże uczestniczyć w treningu twórczości, w zajęciach sportowych oraz kulinarnych. Mamy nadzieję, że wiedzę i umiejętności, które uczniowie wynieśli z pobytu w Centrum będą wykorzystywać w codzienności. 

  

Wyszukiwarka

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 33

Wczoraj 164

W tygodniu 1775

W miesiącu 33

Razem 375440

baner vulcan 1

baner moodle2