BRONISŁAW MALINOWSKI - NASZ PATRON

PATRIOTYZM i tradycja

dostrzegam i pomagam

sport naszą pasją

nowoczesne technologie w nauczaniu

Realizujemy projekty edukacyjne

Gra interaktywna

Podróż dookoła świata

 

Podróż dookoła świata to internetowa gra dydaktyczna, realizowana w formie projektu edukacyjnego. Projekt obejmie uczniów klas IV-VI, pracujących w trzyosobowych zespołach (również międzyklasowych) i biorących w nim udział na zasadzie dobrowolności.

Gra edukacyjna polega na wykonaniu przez zespoły uczniowskie zadań problemowych z różnych przedmiotów i interdyscyplinarnych, tematycznie związanych z aktualnie odwiedzanym wirtualnie miejscem podróży.

Każda z drużyn uczestniczy w 14 etapach podróży (2 zadania). Wyniki uzyskane przez poszczególne zespoły przeliczane są na kilometry i prezentowane w formie graficznej na szkolnej gazetce.

Trzy drużyny, które zdobyły najwięcej punktów, przechodzą do finału konkursu. Finał organizowany jest jako podsumowanie projektu i w celu wyłonienia ostatecznych zwycięzców.  Zespoły zakwalifikowane do finału rozwiązują testy przy pomocy zestawu iVote Interactive. Pytania testowe dotyczą miejsc, z którymi uczniowie zetknęli się podczas I etapu wirtualnej podróży.

 

 

Regulamin uczestnictwa w grze edukacyjnej

„Podróż dookoła świata”

 

  1. W grze mogą wziąć udział tylko uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Bronisława Malinowskiego w Chrustowie.
  2. Uczniowie tworzą trzyosobowy zespół - nie muszą to być uczniowie z jednej klasy, może być to zespół międzyklasowy.
  3. Uczniowie zgłaszają swój udział w konkursie do dnia 07 listopada 2013 r. u szkolnego koordynatora projektu Pani Joanny Zawierzyńskiej podając wymyśloną przez siebie nazwę zespołu oraz jego skład osobowy.
  4. Gra rozpoczyna się w czwartek 07 listopada 2013 r.
  5. Gra polega na wykonaniu zadań z różnych przedmiotów. W każdym etapie podróży do wykonania są dwa zadania (czas na wykonanie zadań wynosi dwa tygodnie).
  6. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, ale każde za każde z nich można uzyskać po 10 punktów, czyli za etap maksymalnie 20 punktów.
  7. Do każdego zadania zespół może podejść tylko jeden raz.
  8. W każdy wtorek od godziny 14.00 zadania będą udostępniane na szkolnej stronie internetowej w zakładce Nasze pasje-Projekty-Podróż dookoła świata, a we wskazanym terminie do godziny 20.00 muszą zostać odesłane na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (za wyjątkiem zadań plastycznych, które należy złożyć bezpośrednio u wskazanego w zadaniu nauczyciela do czwartku godziny 12.50).
  9. Wyniki za wykonane zadania podawane będą od godziny 08.00 w każdy kolejny wtorek po przebytym etapie.
  10. Wyniki podawane będą w postaci liczbowej (km) i graficznej - plansza, na której zaznaczona będzie odległość przebyta przez drużynę.
  11. Każdy zdobyty punkt będzie zamieniany na kilometry. Zamiennik jest symboliczny i wynosi: 1 punkt = 160 km. Nie wykazuje rzeczywistych odległości między kolejnymi etapami.
  12. W I etapie gry można uzyskać maksymalnie 260 punktów, a przez co przebyć odległość 41 600 km, co pozwala objechać równik dookoła czyli okrążyć świat.
  13. Podczas gry uczestnicy „odwiedzą” wirtualnie ciekawe miejsca: Oborniki, Poznań, Grudziądz, Warszawę, Moskwę, Tokio, Sydney, Wyspę Wielkanocną, Buenos Aires, Hawanę, Chicago, Barcelonę, Rzym i Pragę.
  14. Trzy drużyny, które pokonają najdłuższą trasę, przechodzą do finału.
  15. Finał odbędzie się w kwietniu. Drużyny będą rozwiązywać testy przy pomocy zestawu iVote Interactive. Test ułożony będzie z zadań, z którymi uczniowie zetknęli się podczas wirtualnej podróży. Zdobyte punkty w finale będą przeliczone na kilometry i doliczone do przebytej trasy.
  16. Nagrodą za zdobycie I miejsca jest wycieczka. Zdobywcy II i III miejsca otrzymają upominki.