Na zajęciach „Cyfrowa szkoła” rozmawialiśmy o cyberprzemocy. Były to bardzo poważne tematy. Internet jest przestrzenią, w której dzieci spędzają wiele czasu. Niektórzy piszą tam jak mają na imię, ile mają lat, jak się nazywają i dodają swoje zdjęcia. Przez to łatwo ich znaleźć i wykorzystać. Okazuje się, że w internecie, może być bardziej niebezpieczniej niż w rzeczywistości. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się czym są: fałszywe strony, grooming, patostream, czy szkodliwe treści. Tak naprawdę nigdy nie wiemy z kim rozmawiamy w internecie, nie widzimy tej osoby. Czasami mogą nam dokuczać koledzy i koleżanki np.: ze szkoły, a czasem może nas znaleźć, przestępca z internetu i podawać się za kogoś innego.
Program „Cyfrowa szkoła” pomógł nam zrozumieć zagrożenia jakie są w internecie, ale też przez wykonywanie plakatów przekazywaliśmy naszą wiedzę naszym kolegom i koleżankom ze szkoły.
Dnia 28 lutego 2020 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Powiatowych Mistrzostwach w Warcabach Klasycznych w Obornikach. Rywalizacja odbyła się w dwóch kategoriach: dziewcząt i chłopców w roczniku 2007 i młodszych. Do rywalizacji przystąpiły reprezentacje trzech szkół powiatu obornickiego. Reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach, Szkoły Podstawowej nr 3 w Obornikach i naszej Szkoły Podstawowej w Chrustowie. Rywalizacja odbyła się na dystansie siedmiu rund. W klasyfikacji końcowej chłopców zwyciężył Igor Lupa (SP 3 Oborniki) przed Jakubem Nowakiem (SP Chrustowo) i Aleksandrem Olech (SP Chrustowo). W klasyfikacji dziewcząt zwyciężyła Milena Pawlak (SP 2 Oborniki) przed Martą Mączyńską (SP Chrustowo) i Olgą Nowak (SP Chrustowo). Naszą szkołę reprezentowali również Natalia Sobańska (4 miejsce), Julita Chudziak (6 miejsce), Dariusz Zarębski (5 miejsce), Jan Krawczyk (9 miejsce). Wszystkim reprezentantom gratulujemy udziału w zawodach, a Jakubowi, Olkowi, Marcie i Oldze życzymy powodzenia na mistrzostwach wojewódzkich, które 21 marca br. odbędą się w Poznaniu.
Na zajęciach Cyfrowej Szkoły Wielkopolska mieliśmy za zadanie nagrać w domu krótki filmik o dowolnej tematyce. Można było nagrać to co uważało się za odpowiednie np. opiekę nad zwierzętami domowymi, szkołę, wywiad z siostrą itp. Nagranie filmu od trzech do pięciu minut wydaje się bardzo proste, lecz w rzeczywistości jest trudniejsze niż się wydaje. Jest to trudne z tego powodu, że trzeba mieć przygotowany scenariusz i odpowiednie oświetlenie. Najlepiej mieć naturalne światło dzienne. Dla jednych jest to obojętne, a dla niektórych jest to bardzo ważne. Obojętne jest to dla tych, którzy nie przykładają się do pracy. Dla profesjonalnych youtuberów jest to najważniejsza sprawa. Osoby, które oglądają, już przerobione zdjęcia nawet nie zwracają uwagi, ile etapów musi przejść film, aby mógł być opublikowany. Jednym z etapów jest umiejętność obsługi program do edycji wideo, w którym np. wytniemy odpowiednie sceny, które nam się nie podobają, dodamy napisy, muzykę, przejścia oraz efekty specjalne. Naszym zadaniem było przerobić film tak, aby nam się podobał. Gdy skończyliśmy obróbkę filmu, nasze prace zostały przedstawione reszcie uczniów. Sala komputerowa została zamieniona na salę kinową i mogliśmy podziwiać efekty pracy naszych koleżanek i kolegów.
W tym roku po raz kolejny rekrutacja do szkół podstawowych i przedszkoli prowadzona będzie wyłącznie w formie elektronicznej. System rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych szkół podstawowych prowadzony będzie przez platformę internetową.
NABÓR DO PRZEDSZKOLI NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Rodzice dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne w dotychczasowym przedszkolu składają jedynie deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w terminie od 2 marca do 13 marca 2020 r. na stronie internetowej nabor.pcss.pl/oborniki/przedszkole Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu rozpocznie się 16 marca 2020 roku. Kandydaci, których rodzice ubiegają się o przyjęcie do przedszkola po raz pierwszy uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 prowadzonym z wykorzystaniem systemu informatycznego nabor.pcss.pl/oborniki. Rodzic może wybrać maksymalnie 3 placówki. Dokumenty generujemy na stronie nabor.pcss.pl/oborniki. Również pod tym adresem rodzice będą mogli zapoznać się z ofertą każdego przedszkola, jego dokładną lokalizacją na mapie oraz szczegółowymi zasadami postępowania rekrutacyjnego. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu lub będą mieć kłopoty w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdym przedszkolu.
NABÓR DO KLAS I PUBLICZNYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2020/2021
W dniu 2 marca 2020 r. rozpoczyna się zgłaszanie uczniów do klas I szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie danej szkoły oraz rekrutacja dla dzieci spoza obwodu, jeśli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. Nabór do klas I szkół podstawowych będzie odbywał się z wykorzystaniem systemu elektronicznego przez stronę www.nabor.pcss.pl/oborniki/szkolapodstawowa Udostępnienie oferty oraz otwarcie strony internetowej dla rodziców nastąpi 2 marca 2020 r. Zamknięcie systemu nastąpi 23 marca 2020 r. Jeśli rodzic nie będzie miał możliwości elektronicznego wypełnienia zgłoszenia/wniosku, musi zgłosić się do szkoły podstawowej w obwodzie. Dalszych informacji udzieli dyrektor szkoły. Przy wykorzystaniu systemu elektronicznego żadnego znaczenia nie będzie miała kolejność uzupełniania i składania wniosków pod warunkiem zachowania obowiązujących terminów. System pozwala na kandydowanie równocześnie do 3 oddziałów klas I szkół podstawowych w kolejności zgodnej z preferencją. Na stronie naboru zostaną podane szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji, harmonogramu, instrukcji postępowania oraz bieżących spraw związanych z rekrutacją.
18 lutego w naszej szkole obchodziliśmy nietypowe święto „Dzień Kota”. Kot to pocieszne zwierzę, bardzo często spotykane w domu, jedno z ulubionych zwierzątek dzieci. Dlatego w tym dniu przedszkolaki i dzieci z klasy pierwszej i drugiej upodobniły się do swoich czworonożnych przyjaciół: przebierając się lub dorysowując sobie wąsy oraz uszy. Tańczyliśmy przy muzyce, oglądaliśmy ilustracje przedstawiające milusińskie zwierzątka i dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na ich temat. Były też wesołe „kocie zabawy”, takie jak: koci spacerek, uciekaj myszko do dziury oraz rozwiązywanie zagadek – „z jakiej bajki jest ten kot?” Wszyscy wykonaliśmy piękne prace plastyczne pt. „Koty, kotki i koteczki”. Podczas tych wesołych zabaw nie zapomnieliśmy, że jednym z celów tego święta było podkreślenie znaczenia roli kotów w życiu człowieka oraz uwrażliwienie i zwrócenie uwagi na los porzuconych i bezdomnych zwierząt.
Dzieci z oddziału przedszkolnego zakończyły realizację zadań w ramach modułu „Czy inny znaczy gorszy”. Wzięliśmy udział w przedstawieniu pt. „Brzydkie kaczątko” w wykonaniu naszych starszych kolegów i koleżanek, następnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie czy inny znaczy gorszy? Poznaliśmy pojęcie tolerancja, akceptacja, opowiadaliśmy jakimi zachowaniami można sprawić komuś przykrość i dlaczego oraz jak ich unikać. Zatańczyliśmy znany i lubiany przez dużych i małych taniec „Kaczuszki” oraz malowaliśmy piórem "Jezioro Łabędzie". Dzieci przygotowały również świąteczne kartki dla chorej koleżanki przebywającej w szpitalu. Wspólnie napisaliśmy list, a wraz z nim przesłaliśmy nasze prace.
Samorząd Uczniowski dnia 13 lutego w Szkole zorganizował dyskotekę walentynkową - długo wyczekiwaną zabawę integrującą społeczność uczniowską z klas IV-VIII. Dziewczyny z klasy VIII przeczytały kilka informacji na temat świętowania Walentynek, patrona i skąd się wziął ten zwyczaj. Zabawę uświetniły przeboje disco polo i muzyki współczesnej pod kierunkiem Didżeja Dariusza. Nad całością czuwali uczniowie klasy IV, V i VI. Wychowawczynie prowadziły konkursy walentynkowe. Każdy uczestnik walentynkowych szaleństw szukał drugiej połówki serca, a pierwsza piątka piła nektar Amora. Konkursy; gorące serce, taniec z balonem oraz moja walentynka – na sercu które posiadał uczestnik zabawy były o nim wypisywane miłe słowa. Uczniowie kolejny raz wykazali się kreatywnością w doborze strojów, gdzie dominującym kolorem była czerwień. Wśród uczestników były rozlosowane słodkości, a walentynkowego misia zdobyła Kinga z kl. V. Wszystkim dziękujemy za wspaniałą zabawę, taniec i uśmiech. W dniu Świętego Walentego chłopak, czy dziewczyna otrzyma piękne, walentynkowe życzenia, ale pamiętajcie, że; „Kochać nie znaczy o kimś marzyć, kochać nie znaczy o kimś śnić. Kochać to znaczy komuś wierzyć, kochać to znaczy dla kogoś żyć..."
