Dzieci z przedszkola wraz z rodzicami włączyły się do akcji Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dziękujemy, za dołączenie do akcji. Mimo, iż osobno to jednak razem zjednoczyliśmy się z osobami z Zespołem Downa. Pamiętajcie, przyjaciele nie liczą chromosomów.
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice, dziękujemy!
Nasze przedszkolaki i ich drugi pracowity tydzień. Dziękujemy rodzicom za fotorelacje.
Jeszcze przed zawieszeniem zajęć w szkole, przedszkolaki zrealizowały dwa kolejne moduły z projektu czytelniczego. Pierwszy „Jesteśmy Razem, pomagamy sobie Wzajemnie”- Różne rodzaje niepełnosprawności. Realizując moduł IV w naszej grupie przeczytaliśmy książeczki „Leon i jego nie-zwykłe spotkania” -Noc w namiocie, Wyprawa na zamek, Wycieczka do jaskini. Na ich podstawie dzieci miały okazję poznać różne rodzaje niepełnosprawności rówieśników w sposób bardzo naturalny. Przedszkolaki dowiedziały się, jak takie osoby radzą sobie w życiu codziennym, jak im można pomóc oraz jak postępować wobec niepełnosprawnych. Przez zabawę próbowaliśmy wczuć się w rolę i na własnej skórze sprawdzić, jak to jest być osobą niepełnosprawną fizycznie. Wykonaliśmy niespodziankę w postaci pozdrowień dla chorego na ospę kolegi z przedszkola oraz w ramach zadania „Tolerancja zbliża ludzi” spotkaliśmy się z babciami i dziadkami na wspólnych zabawach i poczęstunku.
Udało nam się również zrealizować moduł „Czy warto kłamać?”. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Pinokio”, później podjęliśmy próbę odpowiedzi na pytanie „Dlaczego Pinokio ma długi nos?” oraz wykonaliśmy piękne prace plastyczne. Następnie wyruszyliśmy na poszukiwanie niesamowitych przygód poznając kosmos oraz zwierzęta z dżungli i sawanny.
Proszę o zapoznanie się z treścią skierowanego do Was listu Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dotyczącego publikacji zadań powtórkowych przed egzaminem ósmoklasisty.
Drogie Ósmoklasistki, Drodzy Ósmoklasiści!
Od 16 do 25 marca, w dni powszednie, znajdziecie – na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej – zestawy zadań, które możecie wykorzystać jako element powtórki przed egzaminem ósmoklasisty. W każdym zestawie przygotowaliśmy dla Was zadania z: języka polskiego, zorganizowane według lektur obowiązkowych z klasy VII i VIII, matematyki, zorganizowane według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej z matematyki dla klasy VII i VIII, języka angielskiego, zorganizowane według kluczowych umiejętności. Zadania będziemy publikować codziennie ok. godz. 9:00, natomiast rozwiązania do nich – ok. godz. 15:00. Przez pierwsze dwa dni w każdym zestawie – oprócz samych zadań – znajdziecie kilka wskazówek na temat tego, jak je rozwiązywać oraz wyjaśnienia dotyczące odpowiedzi poprawnych i niepoprawnych w zadaniach zamkniętych, a także przykładowe rozwiązania zadań otwartych. Każdego dnia rozwiążcie tyle zadań, ile macie ochotę. To nie jest ani klasówka, ani egzamin. Za rozwiązanie tych zadań nie będziecie otrzymywać punktów. Potraktujcie tę pracę jako jeden z możliwych sposobów powtórki przed egzaminem. Rozwiązując zadania, możecie korzystać i z samej lektury, i ze swoich notatek lub książek, i z zasobów internetu. Pamiętajcie, żeby zawsze starać się zweryfikować, czy treść danej strony internetowej pochodzi ze źródła godnego zaufania. Możecie sprawdzić m.in. kto jest autorem tekstu; czy strona jest np. w domenie .gov albo .edu; czy strona jest aktualizowana; czy jest tworzona np. przez nauczyciela albo pracownika uniwersytetu (takie informacje często znajdziecie w zakładce „O nas” albo „Kim jesteśmy”). Czas powtórek przed egzaminem dopiero się rozpoczyna. Ważne, aby go dobrze wykorzystać. Te dni czasowego zawieszenia zajęć, które są przed nami, to bardzo dobra okazja, aby powtórzyć to, co już było; poćwiczyć to, co jeszcze sprawia Wam trochę kłopotów; przypomnieć sobie lektury; posłuchać i poczytać coś w języku obcym. Jeżeli macie taką możliwość – poproście rodzica albo nauczyciela, aby przeczytał Wasze odpowiedzi w zadaniach otwartych. Posłuchajcie, jakie uwagi Wam przekaże. I koniecznie codziennie trochę poruszajcie się – poćwiczcie w domu. Nie spędźcie całego dnia przed ekranem laptopa, komputera lub telefonu. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zachowania odporności. Pamiętajcie o tym, aby dbać i o umysł, i o ciało!
Z pozdrowieniami,Marcin Smolikdyrektor CKEPoniżej zamieszczam bezpośredni link do strony z zadaniami powtórkowymi. Zgodnie z treścią listu proszę uczniów klasy VIII o codzienne ich rozwiązywanie, a po godzinie 15.00 sprawdzanie poprawnych rozwiązań w ramach powtórki przed czekającym Was egzaminem.
Krzysztof Zielonackidyrektor zespołuSzanowni Państwo,
W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozpowszechnianiu się koronawirusa, zarządzeniem Burmistrza Obornik zostaje zmieniony termin złożenia wniosku o przyjęcie do przedszkola oraz oddziałów przedszkolnych (zerówek) w publicznych szkołach podstawowych. Nowy termin składania wniosków został wyznaczony na okres od 30 marca 2020 roku. Jednocześnie wydłużony zostaje termin składania wniosków o przyjęcie do I klasy szkoły podstawowej od 30 marca do 10 kwietnia 2020 roku.
Wnioski należy składać w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej. Wydrukowany wniosek należy złożyć w placówce I preferencji w godzinach 8:00 - 12:00. Sekretariat szkoły przyjmuje wnioski w godzinach 8:00 - 12:00.
Tekst Zadządzenia Burmistrza Obornik dotyczący zmian terminów rekrutacji
Szanowni Państwo, w związku z podjęciem przez Premiera Rzeczypospolitej Polskiej decyzji o zamknięciu wszystkich placówek oświatowych w kraju uprzejmie informujemy, że w dniach 12-13 marca 2020r. w żłobkach, przedszkolach i szkołach będą odbywać się tylko zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. W tych dwóch dniach funkcjonować będą dowozy szkolne. W dniach 16-25 marca 2020 roku zawiesza się wszelkie formy edukacyjne w przedszkolach i szkołach.
Sekretariat szkoły jest czynny będzie bez zmian, a rekrutacja odbywa się zgodnie z przyjętymi wcześniej terminami. Proszę o śledzenie komunikatów medialnych oraz odczytywanie wiadomości przesyłanych za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Jednocześnie zwracam się z prośbą do Rodziców o przypilnowanie dzieci i młodzieży do realizacji zleconych przez nauczycieli zadań oraz uświadomienie konieczności pozostania w domu.
Krzysztof Zielonackidyrektor zespołu Z okazji 63. Urodzin Misia Uszatka najstarsze dzieci z oddziału przedszkolnego wzięły udział w konkursie plastycznym pt. „Mój przyjaciel Miś Uszatek”. Przedszkolaki wraz z rodzicami dostarczyły piękne i ciekawe prace, z których została utworzona wystawa budząca zachwyt przechodzących. Ponieważ pomysłowość i technika wykonania prac przeszła nasze najśmielsze oczekiwania komisja postanowiła przyznać każdemu uczestnikowi pamiątkowe dyplomy i książki. Dwie z pośród nagrodzonych prac zostały wyróżnione i wysłane do organizatora konkursu, były to prace Agaty Mitręgi i Antoniego Budzyńskiego.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i udział. Zachęcam do śledzenia naszej strony internetowej.
Mając na uwadze dobro naszych dzieci oraz pragnąc wzbogacić ich wiedzę i umiejętności dotyczącą higieny jamy ustnej, postanowiliśmy 5 marca świętować "Dzień Dentysty". Jak dbać o ząbki , aby były zawsze zdrowe? Co jeść? Kiedy chodzić do dentysty? Co oznacza profilaktyka?
Na te i wiele innych pytań wspólnie szukaliśmy odpowiedzi za pomocą prezentacji obrazkowej, zabaw, bajek oraz piosenek.
Mamy szczerą nadzieję, że przedstawiony przez nas wizerunek dentysty jak i zdobyta wiedza zaowocuje u naszych dzieci dbaniem o zdrowy, piękny uśmiech, który przez długie lata jest wizytówką człowieka.