BRONISŁAW MALINOWSKI - NASZ PATRON

PATRIOTYZM i tradycja

dostrzegam i pomagam

sport naszą pasją

nowoczesne technologie w nauczaniu

Realizujemy projekty edukacyjne

biblioteka poleca

Prawie wszyscy musieliśmy porzucić codzienne obowiązki i zwyczaje. Telewizja apeluje o unikanie dużych zbiorowisk ludzkich i pozostanie w domach. W tych warunkach czasami może dopaść nas nuda. Dlatego zachęcam, by sięgnąć po książkę w formie e-booka. Dzisiaj jako nauczyciel biblioteki wszystkim polecam bardzo mądrą i dobrze zrobioną publikację „Masz tę moc". Pozwoli ona Wam zrozumieć co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronowirus i jak się przed nim bronić. Książkę można pobrać klikając tutaj.

pedagog 

Szanowni Rodzice

Ze względu na obecną trudną sytuację, brak osobistego kontaktu z uczniami i rodzicami, zapraszam wszystkich, którzy mają potrzebę uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej do kontaktu za pomocą e-dziennika.

Obecnie mogę wspierać Państwa i Państwa dzieci w inny sposób niż zwykle. Jest to możliwe za pomocą telefonu, poczty elektronicznej, komunikatorów, dziennika elektronicznego.

Mogą to być:

  • czaty z uczniami objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  • zajęcia z uczniami online,
  • rozmowy terapeutyczno-wspierające z uczniami,
  • opracowywanie materiałów i ćwiczeń do zajęć dla uczniów do samodzielnej pracy,
  • prowadzenie komunikacji online z uczniami.
  • pomoc w organizacji zdalnego nauczania i samodzielnej pracy
  • profilaktyka z zakresu problemów związanych z obecną sytuacją, izolacją uczniów, rozwijaniem postaw odpowiedzialności za siebie i innych
Ewa Osyda

Wielki post to czas pokuty, który ma przygotować katolików do przeżycia najważniejszych dla nich świąt, czyli Wielkanocy. W 2020 roku Wielki Post rozpoczął się 26 lutego (Popielec) i trwa do 9 kwietnia. Wielki Tydzień: trwa od 5 do 11 kwietnia (uroczysty czas upamiętniający ostatnie dni Chrystusa). Post przywołuje nas do nawrócenia i cierpienia z Jezusem w drodze krzyżowej. Uczniowie klasy zero, pierwszej, drugiej swoje wielkopostne postanowienia przedstawili plastycznie, a klasy czwartej odwołali się do stacji Drogi Krzyżowej. Najciekawsze prace wykonane pod względem formy i treści wykonali; Kacper, Patryk, Michał, Jakub, Bartek, Filip, Zuzia, Dawid, Marek i Amanda. Gratuluję dobrych postanowień – dobrych uczynków, ponieważ każdy potrzebuje nawrócenia czyli odwrócenia się od zła, aby czynić dobro. Medialnie – osobno każdy w swoim zaciszu, ale jednak razem - jako społeczność szkolna :)

eszkola2

Drodzy Uczniowie

Nowa propozycja TVP i MEN „Szkoła z TVP” to wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców. W ramach akcji na antenach TVP emitowane będą materiały dostosowane do podstawy programowej szkół podstawowych.
Pierwsze programy wystartują w poniedziałek, 30 marca o godz. 8:00. Pasmo „Szkoła z TVP” będzie można oglądać na czterech kanałach: TVP3, TVP Rozrywka, TVP Sport oraz TVP Historia od poniedziałku do piątku, w dwóch blokach programowych: porannym - rozpoczynającym się zawsze od godz. 8:00, i powtórzeniowym - od godz. 12:30. Dodatkowo wszystkie wyemitowane na antenie lekcje będą dostępne na vod.tvp.pl w specjalnie przygotowanych serwisach, dedykowanych każdej klasie oraz na stronie szkolaztvp.pl. Na tej stronie znajdziecie szczegółowy plan lekcji z podziałem na poszczególne przedmioty od klasy IV do klasy VIII. Zapraszam do skorzystania z tej formy edukacji.

Do pobrania plan telewizyjnych lekcji.

    Dzieci z przedszkola wraz z rodzicami włączyły się do akcji Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dziękujemy, za dołączenie do akcji. Mimo, iż osobno to jednak razem zjednoczyliśmy się z osobami z Zespołem Downa. Pamiętajcie, przyjaciele nie liczą chromosomów.
Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice, dziękujemy!

                     Nasze przedszkolaki i ich drugi pracowity tydzień. Dziękujemy rodzicom za fotorelacje.

    Jeszcze przed zawieszeniem zajęć w szkole, przedszkolaki zrealizowały dwa kolejne moduły z projektu czytelniczego. Pierwszy „Jesteśmy Razem, pomagamy sobie Wzajemnie”- Różne rodzaje niepełnosprawności. Realizując moduł IV w naszej grupie przeczytaliśmy książeczki „Leon i jego nie-zwykłe spotkania” -Noc w namiocie, Wyprawa na zamek, Wycieczka do jaskini. Na ich podstawie dzieci miały okazję poznać różne rodzaje niepełnosprawności rówieśników w sposób bardzo naturalny. Przedszkolaki dowiedziały się, jak takie osoby radzą sobie w życiu codziennym, jak im można pomóc oraz jak postępować wobec niepełnosprawnych. Przez zabawę próbowaliśmy wczuć się w rolę i na własnej skórze sprawdzić, jak to jest być osobą niepełnosprawną fizycznie. Wykonaliśmy niespodziankę w postaci pozdrowień dla chorego na ospę kolegi z przedszkola oraz w ramach zadania „Tolerancja zbliża ludzi” spotkaliśmy się z babciami i dziadkami na wspólnych zabawach i poczęstunku.

Udało nam się również zrealizować moduł „Czy warto kłamać?”. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Pinokio”, później podjęliśmy próbę odpowiedzi na pytanie „Dlaczego Pinokio ma długi nos?” oraz wykonaliśmy piękne prace plastyczne. Następnie wyruszyliśmy na poszukiwanie niesamowitych przygód  poznając kosmos oraz zwierzęta z dżungli i sawanny.

 

naula online malyProszę o zapoznanie się z treścią skierowanego do Was listu Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dotyczącego publikacji zadań powtórkowych przed egzaminem ósmoklasisty.

Drogie Ósmoklasistki, Drodzy Ósmoklasiści!

Od 16 do 25 marca, w dni powszednie, znajdziecie – na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej – zestawy zadań, które możecie wykorzystać jako element powtórki przed egzaminem ósmoklasisty. W każdym zestawie przygotowaliśmy dla Was zadania z: języka polskiego, zorganizowane według lektur obowiązkowych z klasy VII i VIII, matematyki, zorganizowane według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej z matematyki dla klasy VII i VIII, języka angielskiego, zorganizowane według kluczowych umiejętności. Zadania będziemy publikować codziennie ok. godz. 9:00, natomiast rozwiązania do nich – ok. godz. 15:00. Przez pierwsze dwa dni w każdym zestawie – oprócz samych zadań – znajdziecie kilka wskazówek na temat tego, jak je rozwiązywać oraz wyjaśnienia dotyczące odpowiedzi poprawnych i niepoprawnych w zadaniach zamkniętych, a także przykładowe rozwiązania zadań otwartych. Każdego dnia rozwiążcie tyle zadań, ile macie ochotę. To nie jest ani klasówka, ani egzamin. Za rozwiązanie tych zadań nie będziecie otrzymywać punktów. Potraktujcie tę pracę jako jeden z możliwych sposobów powtórki przed egzaminem. Rozwiązując zadania, możecie korzystać i z samej lektury, i ze swoich notatek lub książek, i z zasobów internetu. Pamiętajcie, żeby zawsze starać się zweryfikować, czy treść danej strony internetowej pochodzi ze źródła godnego zaufania. Możecie sprawdzić m.in. kto jest autorem tekstu; czy strona jest np. w domenie .gov albo .edu; czy strona jest aktualizowana; czy jest tworzona np. przez nauczyciela albo pracownika uniwersytetu (takie informacje często znajdziecie w zakładce „O nas” albo „Kim jesteśmy”). Czas powtórek przed egzaminem dopiero się rozpoczyna. Ważne, aby go dobrze wykorzystać. Te dni czasowego zawieszenia zajęć, które są przed nami, to bardzo dobra okazja, aby powtórzyć to, co już było; poćwiczyć to, co jeszcze sprawia Wam trochę kłopotów; przypomnieć sobie lektury; posłuchać i poczytać coś w języku obcym. Jeżeli macie taką możliwość – poproście rodzica albo nauczyciela, aby przeczytał Wasze odpowiedzi w zadaniach otwartych. Posłuchajcie, jakie uwagi Wam przekaże. I koniecznie codziennie trochę poruszajcie się – poćwiczcie w domu. Nie spędźcie całego dnia przed ekranem laptopa, komputera lub telefonu. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zachowania odporności. Pamiętajcie o tym, aby dbać i o umysł, i o ciało!

Z pozdrowieniami,
Marcin Smolik
dyrektor CKE

Poniżej zamieszczam bezpośredni link do strony z zadaniami powtórkowymi. Zgodnie z treścią listu proszę uczniów klasy VIII o codzienne ich rozwiązywanie, a po godzinie 15.00 sprawdzanie poprawnych rozwiązań w ramach powtórki przed czekającym Was egzaminem.

Krzysztof Zielonacki
dyrektor zespołu

Wyszukiwarka

Kalendarz szkolny

27 Cze
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025
27.06.2025 7:30 - 9:00

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 218

Wczoraj 895

W tygodniu 1419

W miesiącu 4895

Razem 392501

baner vulcan 1

baner moodle2