Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia ustanowione przez ONZ. Obchody mają na celu m.in. podnoszenie świadomości społecznej na temat zaburzeń związanych ze spektrum autyzmu oraz poprawę dostępu do usług opiekuńczych i pomocowych dla społeczności osób dotkniętych autyzmem.
Autyzm, nie jest chorobą, jest zaburzeniem o charakterze neurologicznym, to znaczy, że cała ścieżka rozwoju osoby autystycznej jest inna od standardowej. Autyzm oznacza, że mózg pracuje w niestandardowy sposób.
Osoby z autyzmem mają trudności w rozumieniu zachowania innych ludzi; jak inne osoby się czują i co mają na myśli. Wyzwaniem jest dla nich np. nawiązywanie przyjaźni i dogadywanie się w codziennych sytuacjach. Osoby w spektrum autyzmu przejawiają trudności w rozumieniu gestów i odczytywaniu mimiki twarzy.
Osoby w spektrum autyzmu, jak każdy człowiek zasługują na akceptację i uwagę.
Również w naszej szkole chcemy podnosić świadomość autyzmu, bowiem im więcej informacji na temat tego zaburzenia będziemy mieli, tym łatwiej będzie nam zrozumieć pewne zachowania charakterystyczne dla osób w spektrum; np. porządkowanie przedmiotów, szczególne zainteresowania i fiksacje, echolalia ( powtarzania dźwięków), nadmierne używanie gestów, powtarzalne ruchy ciała i wiele innych. Fundacja opiekująca się autystami chce, by kwiecień stał się miesiącem akceptacji autyzmu. W naszej szkole odbywają się spotkania z uczniami poszerzające wiedzę na temat autyzmu, które mają na celu zwiększenie tolerancji i akceptacji dla tego co inne i nietypowe.