Współczesny świat zmienia się z dnia na dzień, przez co jest trudny dla każdego z nas. Szukamy swojego miejsca na świecie, gdzie możemy realizować się, odnosić sukcesy i być bezpiecznym. Komunikujemy się za pomocą wiadomości sms, logujemy się na portalach społecznościowych, a także robimy zakupy, gramy, uczymy się i pracujemy za pomocą Internetu.
Codzienność naszych dzieci też przejmuje świat wirtualny. Ta cyfrowa przestrzeń wciąga je coraz bardziej, a pandemia i zdalne nauczanie było okresem sprzyjającym spędzania czasu przed komputerem. Nie ma niczego złego w korzystaniu z nowoczesnej technologii, jeśli zachowujemy równowagę i potrafimy dostrzec płynące z niej zagrożenia. Nasze dzieci, tak jak dorośli chcą czuć się akceptowane, chwalone, mieć duże grono przyjaciół. Obserwują nas i uczą się od nas. Należy być uważnym obserwatorem siebie i własnych dzieci. Pamiętajmy, że każda zmiana w zachowaniu jest warta uwagi i rozmowy. Reagujmy na nią.
Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii w Poznaniu opracowała nową broszurę pt.: „Nastolatki w wirtualnym tunelu” oraz zaktualizowane wydanie folderu informacyjnego pt.: „Dzieci w wirtualnej sieci”. Znajdą w niej Państwo między innymi rady jak sprawdzić czy dziecko nie jest uzależnione od smartfona lub gier internetowych oraz jak pomóc dziecku radzić sobie z zagrożeniami wirtualnego świata. Jest tam także poruszony temat szkodliwości niebezpiecznych zjawisk, takich jak powszechnie dostępna pornografia, cyberbullying czy patostreaming. Broszura dostarcza ważnych informacji dla rodziców w dzisiejszych czasach, w których technologia daje wiele nowych możliwości, ale jest też pełna niebezpieczeństw.
Zachęcam do lektury.
11 marca podczas Targów Edukacyjnych w Poznaniu odbyło się uroczyste wręczenie nagród uczestnikom wielkopolskiego konkursu zorganizowanego przez Departament Edukacji i Nauki UMWW pt. "Polacy w świecie znani z działalności publicznej, misyjnej, naukowej, artystycznej i sportowej". Tegoroczna edycja dotyczyła działalności Polaków w Rumunii.
Miło nam poinformować, że wśród nagrodzonych uczestników znalazła się uczennica naszej szkoły Lena Sroka. Tematem jej pracy była Maria Lesiecka - polska działaczka niepodległościowa, nauczycielka i pedagog.
Serdecznie gratulujemy jej wygranej i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych konkursach.
"Wojna" - miesiąc temu dla nas jeszcze odległe słowo, znane z historii i dziadkowych opowiadań. Jej żniwo to ból, cierpienie, tragedia i śmierć niewinnych istot. A jednak usłyszeliśmy; - Wojska rosyjskie wkraczające do Ukrainy, ostrzał przedszkoli, szkół i domów w Donbasie, a następnie inwazja na pozostałe części kraju! Takie doniesienia powodują konieczność natychmiastowej reakcji. Wśród najpilniejszych potrzeb są żywność, środki higieniczne i zapewnienie podstawowej pomocy materialnej. Nasza społeczność szkolna postanowiła wesprzeć potrzebujących. Uczniowie poszczególnych klas pod okiem nauczycieli swoją solidarność z narodem ukraińskim wyrazili w pracach plastycznych. W środę, dnia 9 marca zakończyła się akcja charytatywna organizowana pod patronatem Caritas Archidiecezji Poznańskiej „Pomoc dla Ukrainy”. Bardzo dziękuję wszystkim rodzicom, nauczycielom, uczniom za wsparcie tej akcji. Artykuły przyniesione zapakowaliśmy w 30 kartonów, były to; środki opatrunkowe i przeciwbólowe, szczoteczki i pasty do zębów, żel pod prysznic, szampon, batony energetyczne – proteinowe, gotowe dania w słoikach (np. gołąbki, pulpety, fasolka, leczo), ryż, makaron, kawa, herbata, cukier, kasza, oliwa, chusteczki, ręczniki papierowe, papier toaletowy, artykuły papiernicze i szkolne oraz pojemniki i sztućce plastykowe. Kolejny raz szanowni Państwo i drogie dzieci zdaliście egzamin na szóstkę.
Międzynarodowy Dzień Kobiet jest obchodzony w wielu państwach całego świata. Tego dnia uznawane są zasługi wszystkich kobiet bez względu na podziały narodowościowe, etniczne, językowe, kulturowe, gospodarcze czy polityczne. Jest to okazja, by spojrzeć wstecz na zmagania i dokonania z przeszłości, a co ważniejsze, by spojrzeć w przyszłość i zwrócić uwagę na niewykorzystany potencjał oraz możliwości, jakie otwierają się przed następnymi pokoleniami kobiet. Dzień Kobiet to jedno z tych świąt, których datę znają chyba wszyscy. Obchodzimy je co roku, pamiętając, aby w tym dniu płci pięknej złożyć życzenia, obdarować bukietem kwiatów, słodyczami lub innymi podarunkami. My również pamiętamy i życzenia składamy:
Z okazji Dnia Kobiet życzymy naszym Paniom, Dziewczynom i Dziewczynkom: zdrowia, pomyślności,
spełnienia marzeń, miłości oraz samych cudownych chwil :)
- chłopcy ze szkolnej ławki -
Dzień 8 marca w naszej Szkole był „Dniem Kokardki”. W tym dniu dziewczynki, panie, a nawet chłopiec mieli piękne, kolorowe, duże i małe kokardki. Chłopcy z Samorządu Uczniowskiego złożyli płci pięknej życzenia oraz wręczyli słodki upominek. Zapraszamy do galerii
Dnia1 marca w naszej szkole odbył się konkurs czytelniczy ze znajomości baśni Hansa Christiana Andersena pod hasłem "Zimowy Konkurs Baśniowy".
Celem konkursu było:
• zapoznanie z twórczością H. Ch. Andersena,
• budzenie zainteresowań czytelniczych,
• sprawdzenie stopnia znajomości baśni,
• kształtowanie umiejętności przekazywania przez dzieci zapamiętanych wiadomości,
• zachęcanie do brania udziału w konkursach,
Był on skierowany do uczniów klasy IV. Tematyka obejmowała następujące baśnie: „Dziewczynka z zapałkami”, „Brzydkie kaczątko”, „Słowik”, „Calineczka”, „Królowa Śniegu”, „Nowe szaty cesarza”. Konkurs przeprowadzony został w formie testu na platformie moodle . Zawierał 25 pytań zamkniętych, w tym jedna odpowiedź była poprawna.
Dzieci wykazały się doskonałą znajomością twórczości tego pisarza. Błyskawicznie odpowiedziały na zadane pytania.
Wyniki konkursu:
I miejsce i dyplom „Mistrza Baśni Andersena” otrzymał Filip Krzysztofczyk z wynikiem 25/25 punków,
II miejsce otrzymał Miłosz Olech,
III miejsce otrzymała Julia Wiśniewska.
Każdy uczeń otrzymał drobny upominek za udział w konkursie i zaangażowanie. Wszystkim uczestnikom gratulujemy ogromnej wiedzy i serdecznie dziękujemy za poświęcony czas na zgłębianiu fabuły baśni. Zapraszamy wszystkie dzieci naszej szkoły do odwiedzania biblioteki i zachęcamy je do poznawania wielu innych utworów najbardziej znanego baśniopisarza.
DEKLARACJA
1-11 marca 2022 r.
Rodzice dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne w dotychczasowym przedszkolu składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego na stronie internetowej http://nabor.pcss.pl/oborniki/przedszkole
WNIOSEK DO PRZEDSZKOLA
14-25 marca 2022 r.
Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu rozpocznie się 14 marca 2022 roku. Kandydaci, których rodzice ubiegają się o przyjęcie do przedszkola po raz pierwszy uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2022/2023 prowadzonym z wykorzystaniem systemu informatycznego http://nabor.pcss.pl/oborniki/przedszkole Rodzic może wybrać maksymalnie 3 placówki.
WNIOSEK DO KLASY PIERWSZEJ
1-18 marca 2022 r.
1 marca 2022 r. rozpocznie się elektroniczna rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę Oborniki. Wiosek generujemy na stronie http://nabor.pcss.pl/oborniki/szkolapodstawowa
Jak wypełnić wniosek?
- Udajemy się na stronę www.nabor.pcss.pl/oborniki
- Z listy dostępnych naborów wybieramy np. Przedszkole
- Z górnego menu wybieramy opcję Wypełnij podanie
- Następnie wypełniamy formularz na zakładkach Dane dziecka, Wybór preferencji, Kryteria ustawowe oraz Kryteria miejskie.
- W kolejnym kroku na zakładce Zakończ klikamy Złóż wniosek
- Pobieramy wniosek poprzez kliknięcie na odnośnik Pobierz podanie
Wniosek należy wydrukować, podpisać i wraz z załącznikami złożyć w placówce 1 preferencji.
Załączniki:
„A nade wszystko szanuj mowę twą ojczystą. Nie znać języka swego – hańbą oczywistą” - tym cytatem został zapamiętany Franciszek Ksawery Dmochowski, poeta, krytyk, tłumacz. 21 lutego na całym świecie świętuje się Dzień Języków Ojczystych. To wyjątkowe święto zostało ustanowione przez UNESCO po to, by podkreślić różnorodność językową i kulturową świata, a także zwrócić uwagę na języki zagrożone oraz ginące. Niemal połowa z 6 tysięcy języków świata jest zagrożona zanikiem w ciągu 2-3 pokoleń, powinniśmy dbać na co dzień o rozwój i piękno naszej mowy. Poprzez konkursy, prace twórcze, łamańce językowe uczniowie naszej szkoły popularyzowali meandry języka polskiego, a więc utrwalili wiedzę i umiejętności w atrakcyjny sposób, co w konsekwencji prowadziło do pogłębienia kompetencji polonistycznych, podkreślenie wartości i piękna języka ojczystego. Uczniowie przekonali się, że język jest naszym największym skarbem kulturalnym oraz to, że broniąc jego poprawności, bronimy samej istoty naszej kultury. Jak można bronić języka? Nie zaśmiecajmy go wulgaryzmami, mówmy i piszmy poprawnie, bowiem „świat jest taki, jaki mamy zasób słów, świat jest taki, jak potrafimy go opisać”. Chociaż Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego już za nami, to pamiętajmy, aby pielęgnować i szanować język nie tylko od święta, ale i cały rok. Bądźmy świadomymi użytkownikami języka ojczystego.